ΠΗΝΕΙΑ

ΠΗΝΕΙΑ

Παρασκευή 13 Μαρτίου 2009

ΠΗΝΕΙΑ 1

Η Πηνεία είναι μια περιοχή με εξαιρετικές ομορφιές. Είναι πολύ κοντά στον Πύργο και την Αμαλιάδα (και θα έλθει ακόμα κοντύτερα όταν συντηρηθεί ο δρόμος Πύργος- Άγιος Γεώργιος- Οινόη- Σιμόπουλο αλλά και Αμαλιάδα- Σιμόπουλο 111) και προσφέρεται για πολυεπίπεδη ανάπτυξη.

Πριν δούμε τι καινούριο μπορεί να αποκτήσει η Πηνεία στην αναπτυξιακή της προσπάθεια, καλύτερο είναι να δούμε πώς μπορεί να αξιοποιήσει αυτά που έχει ήδη σήμερα. Το πρώτο που μου έκανε εντύπωση είναι ότι η Πηνεία έχει δευτεροβάθμια εκπροσώπηση σε συλλόγους: Οι σύλλογοι είναι τόσο πολλοί, ώστε έχει δημιουργηθεί Ομοσπονδία Πηνείας και Ωλένης, που σήμερα έχει για πρόεδρό της τον πολύ δραστήριο Γιώργο Τσίμπρη, ο οποίος είναι πρόεδρος και στην Παγκόσμια Πανηλειακή Συνομοσπονδία. Αν μετράω καλά, συλλόγους στην περιοχή και μάλιστα δραστήριους έχουν η Σκλίβα, το Σούλι, το Αγραπιδοχώρι, ο Ανθώνας, η Ακροποταμιά, το Καλό Παιδί, η Κάπελη (Πρόδρομος)… ελπίζω να μην μου διέφυγε καμία. Αυτό σημαίνει ότι η Πηνεία διαθέτει ενεργούς πολίτες που δραστηριοποιούνται μέσα από Συλλόγους, κι ότι αυτοί οι Σύλλογοι μπορούν, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση Πηνείας να γίνουν αγωγοί κοινωνικής εγρήγορσης αλλά και μέσα άντλησης πόρων για έργα που συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τα οποία μπορούν να αλλάξουν προς το καλύτερο τη ζωή των Πηνειωτών.

Ήδη η Ομοσπονδία Συλλόγων Πηνείας και Ωλένης, σε συνεργασία με την μη Κυβερνητική Οργάνωση «Ερύμανθος», κατέθεσαν φάκελο ώστε να χρηματοδοτηθεί η δημιουργία υποδομών οικοτουρισμού και τοπικών προϊόντων στο πλαίσιο του πανηγυριού στο Τζαμί. Πρόκειται για το πανηγύρι που γίνεται κάθε χρόνο στα τέλη Αυγούστου στο Τζαμί Πηνείας κι είναι αφιερωμένο στη μνήμη του Αγίου Ιωάννη Θερμαστή. Κι αυτή η πρωτοβουλία χρηματοδότησης είναι προφανές ότι οφείλεται στην δραστηριότητα της Ομοσπονδίας κι όχι σε κάποιο συγκεκριμένο πλάνο ανάπτυξης της περιοχής. Αν υπήρχε αυτό το τελευταίο, τότε οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, οι Σύλλογοι της περιοχής θα είχαν προχωρήσει σε ανάλογες πρωτοβουλίες.

Το ίδιο μπορεί να κάνει ο Σύλλογος Προδρόμου Κάπελης για να πλαισιώσει το ετήσιο «Πηνειώτικο Αντάμωμα» με δημιουργία υποδομών οικοτουρισμού και αγροτουρισμού. Παράλληλα ολόκληρο το Σούλι, αν το θέλουν οι κάτοικοί του, μπορεί λόγω της θέσης του να μετατραπεί σε πρότυπη μονάδα αγροτουρισμού, με παράλληλη επίδοση στην κτηνοτροφία και την αγροτική ζωή, καθώς και πίεση για δημιουργία τουριστικών μονάδων γύρω από τη λίμνη Πηνειού. Αυτή είναι μια ιδέα της καλής μου φίλης Ελένης Σκάβδη, που είχε την καλοσύνη να μου την γνωστοποιήσει. Δεν καταλαβαίνω τι καλύτερο έχει λ.χ. η Λίμνη Πλαστήρα, η οποία είναι ίσως ο δημοφιλέστερος προορισμός για εγχώριους τουρίστες σε όλη την Ελλάδα. Αν κάποιος έχει πάει στο Σούλι και χαίρεται γύρω- γύρω τη λίμνη, θα δει ότι εκεί είναι ο παράδεισος του τουρίστα, αρκεί να αναπτυχθεί η περιοχή, πράγμα που θα συμβεί μόλις φυτρώσει το πρώτο ξενοδοχείο.

1 σχόλιο:

koliri είπε...

Χαίρετε
Είμαι από Πύργο και έχω οργώσει την Ηλεία με το ποδήλατό μου.
Πάντα έχω την ψηφιακή μου μηχανή μαζί, και γι αυτό έχω αποτυπώσει εξαιρετικές ομορφιές του τόπου μας.
Έχω αρκετό υλικό από Πηνεία στο blog μου.
Δείτε ένα δείγμα στα παρακάτω λινκ
http://koliri84.blogspot.nl/2012/04/2012-12.html

και

http://koliri84.blogspot.nl/2012/04/2012-22.html