ΠΗΝΕΙΑ

ΠΗΝΕΙΑ

Σάββατο 22 Αυγούστου 2009

Στο ίδιο έργο θεατές... (EPIKAIRO)

Όταν με το καλό σβήσει η φωτιά στην Αττική κι εύχομαι να σβήσει σύντομα , ο μηχανισμός προπαγάνδας και ωραιοποίησης θα έχει ήδη πάρει μπροστά...- Θα αρχίσουν τα σενάρια συνωμοσίας περί "αποσταθεροποίησης" της χώρας από τους "κακούς" Αμερικάνους , "κακούς" Ρώσους" και "μοχθηρούς" εξωγήινους.- Κάποιοι θα ορκίζονται on camera ότι είδαν αναρχικούς να βάζουν φωτιά σε βίλες στον Διόνυσο.
- Δημοσιογράφοι περιφερειακών ΜΜΕ θα αποκαλύπτουν ότι μουσουλμάνοι της Θράκης έκαψαν τον Βαρνάβα για να χτίσουν τζαμί - Ένας συντετριμμένος Καραμανλής θα δηλώσει την απόλυτη υποστήριξη του στο group που αρέσκεται να αποκαλεί " Ελληνίδες , Έλληνες " . Θα δώσει μάλιστα εντολή στον Υπ. Οικονομίας να "αγνοήσει" την οικονομική κρίση και να μοιράσει 3χιλιαρα στους πληγέντες.- Ο Αντώναρος θα υποστηρίξει ότι το ΠΑΣΟΚ δεν σέβεται τίποτα και κάνει πολιτική πάνω στις στάχτες . Το ΠΑΣΟΚ θα κάνει το λάθος να απαντήσει και τα παράθυρα θα γεμίσουν ανοργασμικούς βουλευτές του δικομματισμού . Και ο κόσμος θα κλείσει τις τηλεοράσεις...- Ο Καρατζαφέρης θα υπονοήσει ότι αν υπήρχε ο ΛΑΟΣ στην εξουσία , θα είχε απαγορεύσει τα σπίρτα τον Αύγουστο .

Παρατσούκλια των κατοίκων κάθε πόλης ( Το είδαμε στο φιλικό blog taxalia)

Δεν ξέρω αν έχει τύχει ποτέ να τ’ ακούσετε αλλά οι άνθρωποι που ζουν σε κάθε πόλη δεν ονομάζονται μόνο από την πόλη (π.χ. Θεσσαλονίκη – Θεσσαλονικιός) αλλά έχουν και κάποιες ειδικές ονομασίες ανα πόλη οι οποίες έχουν βγει για διαφορετικό λόγο σε κάθε μία. Ορίστε λοιπόν μερικές απ’ τις πόλεις. Για όποιες άλλες ξέρετε που δεν υπάρχουν, ή ξέρετε κάτι παραπάνω που δεν υπάρχει εδώ αφήστε σχόλιο.
+ Θεσσαλονίκη – Καρντασια:
Καρντασι είναι ο αδερφός στα τουρκικά. Παλιά επεφτε πολυ κοροϊδεμα από τους Αθηναίους επί του θέματος.
Σαλονίκη δε, γνωστή και ως Καρντασούπολη!

+ Έβρος (κυρίως Κομοτηνή) – Γκάτζοι ή Γκάτζολοι:
Στο Σουφλί του νομού Έβρου παλαιότερα υπήρχαν πολλά γαϊδούρια, τα οποία.... τα έλεγαν αλλιώς και γκάτζους. Έτσι οι φαντάροι έβγαλαν κοροϊδευτικά την περιοχή Γκατζολία και έμεινε να φωνάζουν τους κατοίκους Γκάτζολους. Η ιστορική αμαξοστοιχία 604 ΕΒΡΟΣ ΕΞΠΡΕΣ καλείται και Γκάτζος Εξπρές.

+ Πτολεμαΐδα – Καϊλαριώτες:
Αυτό συμβαίνει γιατί η πτολεμαϊδα λέγεται αλλιώς και Καϊλάρια. Επίσης λέγεται και λασποχώρι γιατί παλιά ήταν χωριό όλο λάσπες όταν έβρεχε.

+ Κοζάνη – Σούρδοι:

Λέγονται έτσι διότι προσποιούνταν ότι δεν άκουσαν κάτι – κοινώς ποιούσαν την νήσσαν – όταν φυσικά δεν τους συνέφερε. Και ενώ οι μεν υπόλοιποι Έλληνες τους δέχτηκαν με αυτήν τους τη νοοτροποία, οι δε Εβραίοι δεν κατάφεραν να στεργιώσουν ούτε στιγμή στην περιοχή. Στα βλάχικα σούρδος σημαίνει κουφός / βλάκας.

+ Κέρκυρα – Παγανέλια ή Φρανκολαντσέρηδες:

Αυτοί ονομάστηκαν έτσι γιατί παγανέλι στην κερκυραϊκή διάλεκτο σημαίνει περιστέρι και η Κέρκυρα (κυρίως οι πλατείες αλλα γενικά όλη η πολη της) είναι γεμάτη περιστέρια. Το φρανκολαντσέρηδες δεν ξέρουμε από που βγαίνει.

+ Ιωάννινα – Παγουράδες:

Λέγονται έτσι γιατί παλιά λέγανε ότι στην λίμνη στα γιάννενα καθρεπτίζοταν το φεγγάρι και οι γιαννιότες έτρεχαν με τα παγούρια για να μαζέψουν και καλά το μαγικό νερό!

+ Κιλκίς – Μαλούρδοι:

Δυστυχώς δεν εχω ιδέα από που βγαίνει αυτό.

+ Λάρισα – Πλατυποδαράδες ή Πλατύποδες ή Τυρόγαλα:

Αυτοί λέγονται έτσι λόγω του κάμπου που είναι επίπεδος και δεν βοηθάει στο σχηματισμό καμάρας στο πόδι. Το τυρόγαλα βγαίνει απ’ το τοπικό προϊόν.

+ Βόλος – Αυστριακοί:

Kυκλοφορούν διάφορες εκδοχές:

* Διότι οι Βολιώτες είναι τσιγκούνηδες – σαν τους Αυστριακούς
* Διότι είναι ψυχροί άνθρωποι – σαν τους Αυστριακούς
* Διότι είναι μοχθηροί – επί Τουρκοκρατίας, οι Αυστριακοί είχαν χειρότερη φήμη κι απ’ τους Τούρκους.
* Διότι στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν μπήκε στον Παγασητικό ένα Αυστριακό πολεμικό, αν και εχθρικό, οι Βολιώτες το υποδέχθηκαν με μπάντες και αυστριακές σημαίες.

Αυτά τα λένε οι Λαρισαίοι. Οι εξηγήσεις που δίνουν οι ίδιοι οι Βολιώτες είναι:

* Επί Τουρκοκρατίας, η πόλη είχε διάφορα εμπορικά προνόμια ένα από τα οποία ήταν και η ύπαρξη Αυστριακού προξενείου και η δυνατότητα που είχαν οι Βολιώτες να εμπορεύονται υπό Αυστριακή προστασία.
* Μετά το 1881, που ο Βόλος ενσωματώθηκε στο ελληνικό κράτος, η νέα διοίκηση φορολόγησε βαριά την Θεσσαλία. Μπήκε ένας ιδιότυπος νέος κεφαλικός φόρος σε όλους τους «Έλληνες το γένος» (κατά κύριο λόγο εμπόρους), κάτι το οποίο οδήγησε στους μαγαζάτορες να βάλουν ξένες, Αυστριακές σημαίες στα μαγαζιά τους για να αποφύγουν να φορολογηθούν.

Και υπάρχει και η εκδοχή της Φρικηπαίδειας.
* Ο Βόλος είναι μία πόλη στην κεντρική Ελλάδα. Γνωστή αυστριακή αποικία που εξελίχθηκε σε αποικία των ΕΛ, μετά την εκδίωξή τους από την αφιλόξενη προσωρινή τους κατοικία, την γνωστή υποβαθμισμένη περιοχή της Αθήνας.

(Πηγή: http://www.slang.gr/lemma/show/Austriakoi_5697:Αυστριακοί)

+ Άρτα – Νερατζοκώλιδες:

Λόγω του ότι στην Άρτα έχουν πολλά νεράτζια και μεγάλους κώλους άρα έχουν κώλους σαν νεράτζια…

+ Πρέβεζα – Σαρδέλες:

Διότι λέγεται ότι βάζουν τις σαρδέλες στο κλουβί.

+ Αθήνα – Γκάγκαροι:

Γκάγκαρο ήταν το βαρύ ξύλο που ήταν κρεμασμένο με σκοινί πίσω από τις αυλόπορτες, τις οποίες έκλεινε με το βάρος του. {gaga στα τούρκικα το ράμφος – Lady gaga that can’t be good for you )

Γκάγκαρος λεγόταν επί τουρκοκρατίας ο Αθηναίος της ανώτερης κοινωνικής τάξης, ο οποίος στην πόρτα του είχε γκάγκαρο…

Σημαίνει σήμερα ο γνήσιος Αθηναίος.

+ Φλώρινα – Απόγονοι της Γιουργίας:

Γιατί η γιούργα ήταν η Γεωργία στα Φλωρινιώτικα. Ήταν η μεγαλύτερη που**να της Φλώρινας… Απ’ τις μεγαλύτερες βρισιές για τους Φλωρινιώτες.

+ Πόντος – Ντουντούμια / Τουρκούλια:

Δυστυχώς δεν εχω ιδέα από που βγαίνει αυτό.

+ Λέσβος – Γκαζμάδες:

Τη Μυτιλήνη τη λένε Γκασμαδία ή Κασμαδία οι φαντάροι που υπηρετούν εκεί, επειδή η στρατιωτική ζωή εκεί έχει πολύ σκάψιμο, σκάβουν ορύγματα. Επίσης υπάρχει και ο παλιός μύθος που λέει ότι (σύμφωνα με την στόμα-στόμα παράδοση των φαντάρων) όταν ήταν να φτιαχτεί το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης, όλοι οι κάτοικοι πήγαν να συνδράμουν κρατώντας από έναν κασμά (και κανένας δεν κρατούσε φτυάρι ή σκαπέτι).

+ Καστοριά – Τσιρουνιάιδες:

Δυστυχώς δεν εχω ιδέα από που βγαίνει αυτό.

+ Σέρρες – Ακανέδες:

Λόγω του ότι στη πόλη των Σερρών φτιάχνονται ακανέδες (ένα είδος γλυκού σαν λουκούμι)…

+ Πάτρα – Μινάραδες:

Λίγο υποτιμητική λέξη για τους Πατρινούς που σημαίνει μαλάκας αλλά σε πιο light εκδοχή.

+ Ηράκλειο – Σουμπερίτες ή Καστρινούς:

Σουμπερίτες διότι στην κατοχή ο Σούμπερ είχε την έδρα του στο Hράκλειο και Καστρινούς επειδή το Ηράκλειο ονομαζόταν και Κάστρο.

+ Αγρίνιο – Βλάχοι:

Έτσι τους αποκαλούν οι μεσολογγίτες, οι οποίοι θεωρούν τον εαυτό τους πολύ διακεκριμένο.

+ Ναύπλιο – Κωλοπλένηδες:

Οι Aργίτες τους αποκαλούν έτσι διότι πλένονταν στις τούρκικες τουαλέτες.

+ Άργος – Πρασάδες:

Ως αντίποινα οι Aναπλιώτες τους έβγαλαν έτσι διότι έτρωγαν το πράσο με το οποίο χτυπούσαν το γαϊδούρι τους.

+ Καβάλα – Ψαροκασέλες:

Έτσι τους αποκαλούν οι Ξανθιώτες.

+ Αρκαδία – Σκορδάς ή Αβγοζύγης:

Σκορδάς λόγω των τοπικών προϊόντων και αβγοζύγης γιατί πρώτοι οι αρκάδες πουλούσαν αυγά βάσει του μεγέθους τους – των αυγών -.

+ Καλαμάτα – Σωματέμπορες:

Δυστυχώς δεν εχω ιδέα από που βγαίνει αυτό.

+ Κόρινθος – Λαΐδες:

Γιατί Λαΐδα ήταν μια εταίρα της αρχαιότητας από την Κόρινθο.

+ Κρήτη – Πέτσακες ή Σβούρους:

Μάλλον από Ρέθυμνο, Ηράκλειο. Ο ορεσίβιος ή χωρικός που κατεβαίνει στην πόλη με ιμπεριαλιστικές διαθέσεις ως προς γυναίκες, μπάρια κλπ. με τα γνωστά αξεσουάρ (4χ4, μαύρο πουκάμισο κλπ κλπ). Τείνει να αντικαταστήσει και στα Χανιά το «κούργιαλος». Σβούροι είναι οι κάγκουρες στην τοπική διάλεκτο.

+ Κως – Μπόχαλοι:

Γιατί στην τοπική διάλεκτο το μπουκάλι το λένε μποχάλι.

+ Ρόδος – Τσαμπίκοι:

Λόγω τοπικού ονόματος.

+ Τρίκαλα – Κασέρια ή Σακαφλιάδες:

Κασέρια λόγω τοπικού τυριού και Σακαφλιάδες λόγω του Σακαφλιά, ο οποίος έζησε την εποχή του Μεσοπολέμου, λίγο μετά την Μικρασιατική Καταστροφή και ήταν ο Δον Ζουάν της εποχής. Ήταν ένας ωραίος άντρας που είχε αναστατώσει την τρικαλινή κοινωνία με τα καμώματα του, ώσπου κάποιοι του στήσανε καρτέρι στα στενά σοκάκια του Βαρουσίου και τον μαχαιρώσανε (εξού και το γνωστό στιχάκι “Στα τρίκαλα στα δυό στενά σκοτώσανε τον σακαφλιά”). Το σακαφλιάς κατά λέξη σημαίνει ο φίλος της σάρκας.